miercuri, 6 noiembrie 2013

Cum să conduci economic (part IV)

Înainte de toate…
     Gândiţi-vă şi stabiliţi bugetul pe care doriţi să-l investiţi pentru cumpărarea unei maşini. Nu are rost să vă pierdeţi vremea căutând maşini care vă depăşesc posibilităţile financiare. Pentru a vă face o idee cu privire la aceasta, verificaţi site-urile cu anunţuri de vânzări auto. Acestea au, de regulă, opţiuni de căutare prin care puteţi filtra după mai multe criterii afişarea rezultatelor. De asemenea, târgurile de maşini şi ziarele ori revistele cu anunţuri de vânzări vă pot ajuta.
     Deşi nu sună prea plăcut, luaţi totuşi în considerare următorul aspect: veţi avea nevoie de bani în viitorul mai apropiat sau mai îndepărtat, pentru reparaţii neprevăzute în cazul cumpărării unei maşini second-hand. Din experienţa de până acum, s-a dovedit că suma alocată, de cele mai multe ori, nu a fost una neglijabilă…
     Există maşini sport, maşini de familie, SUV, maşini pentru firmă etc. Unele sunt mici, foarte utile în oraş, deoarece sunt compacte si uşor de parcat, altele sunt mai potrivite pentru deplasările cu familia cum sunt cele tip mono-volum, cu şapte locuri sau cele cu spaţiu mare pentru bagaje  foarte apreciate de către cei care au mici afaceri.
     SUV - urile (Sport Utility Vehicle) îmbină spațiul util al unui break cu capacități pentru teren accidentat deşi nu sunt vehicule off-road.
     Ce nevoi doriţi să vă satisfacă maşina la care vă gândiţi? Care sunt aşteptările pe care le aveţi în ce priveşte consumul? Doriţi o motorizare Diesel sau una pe benzină? De ce?
     Aveţi în vedere că, deşi motorul Diesel consumă mai puţin carburant, de regulă, o maşină echipată cu un motor de acest tip costă mai mult. Apoi,  întreţinerea unei astfel de maşini este mai costisitoare (filtrele de motorină sunt mai scumpe şi se schimbă mai des prin comparaţie cu modelele pe benzină, uleiurile de motor sunt mai scumpe, kit-urile de distribuţie, de asemenea etc.). Mai mult, colecţia de piese care intră în componenţa suspensiei se uzează mai repede, motorul Diesel fiind mai greu.
     Prin urmare, modelele care nu se pliază pe necesităţile reale şi care nu vă sunt necesare, trebuie eliminate din listă.
      Alte întrebări pe care ar fi bine să vi le puneţi, pe lângă cele cu privire la întreţinere, ar fi cele legate de valoarea impozitului care trebuie plătit, costul asigurărilor obligatorii RCA, a rovignetei a poliţei CASCO etc. Luaţi în calcul şi aspecte cum ar fi: distanţele medii pe care le veţi parcurge anual, dacă va fi folosită sau nu exclusiv urban sau extraurban, ce valoare comercială va avea maşina peste o vreme în caz că veţi dori să o revindeţi şi lista poate continua.
     SFAT: nu ezitaţi să vă adresaţi autorităţilor competente pentru a afla procedurile de înmatriculare auto şi taxele care trebuie achitate odată cu demersul respectiv. Aceste proceduri şi taxe suferă modifică destul de des, aşa că ar fi înţelept să fiţi la curent cu ele.

     Ignorarea acestui aspect ar putea să vă dea mari bătăi de cap. Un grad de poluare ridicat – corespunzător unui an de fabricaţie mai vechi, asociat cu o capacitate cilindrică mare poate genera o taxă de aşa-zisă primă înmatriculare neverosimil de mare (indiferent sub ce denumire s-ar ascunde), care va fi foarte greu dacă nu chiar imposibil de suportat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu